Tun fiskeri i Kroatien

Så lykkes det at komme ud at prøve at fange tun, selvom vi ikke troede at det ville lykkes, da der var en del problemer med mit helbred, og det var svært at få en båd, men med ihærdigt arbejde så lykkes det til sidst ved at vi havde et telefonnr. med hjemme fra og med stor hjælp fra turistkontoret på camping- pladsen
fik vi bugget en båd til vores livs oplevelse vi Jacob, Emil ,Nikolaj og mig tog af sted torsdag morgen kl.5.45 da vi skulle møde Skiberen, Ante Rosca på en busstation i byen Vodice kl 7.00 vi var der præcis og var meget spændt for han havde sagt han forbehold sig ret til at aflyse, hvis det blev dårligt vejr, så da vi ringede til ham og meddelte vores ankomst skulle vi blot gå over på Tonnis caffe og få kaffe så ville han hente os der. vi var meget spændt på at se båden, og hvad grej han havde, men det var helt i top da han kom var han lidt forvirret for han havde problemer med at få agnfisk, men vi sagde han skulle tage det med ro vi skulle jo nok nå det, men han kunne ikke komme hurtigt nok ud på fiskepladserne for der skulle fiskes, jeg har kun mødt en der gik lige så meget op i at vi skulle få fisk (lars prys på nadia ) dagen før havde han fået 5 tun og to dage før 2 på 100 kg pr.stk så vi blev meget spændt på hvad vi ville få da vi havde ligget der i ca 1/2 time kaldte han på mig der viste han mig på ekkoloddet at der var en tun på over 100 kg og han ventede at den ville komme længere op den var på 75 m vand og skulle gerne op på ca 50 m det kom den ikke, men han forklarede mig en del om fisk på ekkoloddet som jeg ikke vidste for det var det samme som mit (godt Udstyr) på grund af at der var kommet noget vind meget strøm og gode bølger valgte han en anden fiske plads og ligge for anker
det gav fisk først en på 50 kg som jeg fik lov til at fejde det var hårdt, men det gik selvom jeg havde ondt og var på pencelin og smertestillende. ca en halv time senere kom der hug igen så var det Jakobs tur da han gik træt overtog Emil resten .
Pludselig fik vi besked om at sætte os indefor, nu skulle han bruge al pladsen bagi og alt grej 5 stænger blev lynhurtigt taget ind og ankeret blev efterladt med en bøje så blev de 2X200 hk ellers skudt af og der blev talt i telefon med kolleger der kom flere både til som vi forstod det havde han observeret Blue marling, men vi fik desværre ikke nogle af dem .
det var en lang dag vi skulle havde været inde kl, 18.00 men var først inde kl. 20.30 så vi alt ialt havde vi en kanon tur
Kim Rasmussen
her er hans hjemmeside, hvis der skulle være nogle som er intereserede